Het begin begint - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ilse Stronks - WaarBenJij.nu Het begin begint - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ilse Stronks - WaarBenJij.nu

Het begin begint

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dusseldorf, 3 februari
Daar zit je dan. In je eentje op een vliegveld met het plan in je uppie naar een ver land te vertrekken. 'Waar ben ik mee bezig' is een gedachte die meer dan eens door mijn hoofd spookt, maar als ik dan mijn enthousiasme terug weet te vinden beginnen die kriebels zich om te zetten in zin: zin in een avontuur! Dat tot nu toe alles goed is gegaan (we vergeten hierbij even de gebeurtenissen dat ik mijn backpack al wilde inleveren zonder de nieuw aangeschafte flightbag eromheen te doen en dat ik niet de vloeistoffen netjes uit mijn handbagage had gehaald en ik daardoor een betuttelende blik van de douanemeneer kreeg) en ik rustig bij de gate zit te wachten met een lekker vers Duits broodje gezond achter de kiezen geeft me moed: ook in het buitenland kan alles prima geregeld zijn. Met de nadruk op kan; maar aan die gedachte houd ik graag nog even vast.

Auckland, 5 februari
Nu ik dit online zet ben ik al veilig aangekomen na een toch wel lange, vermoeiende reis. Vertragingen bij twee vluchten maken het reiscomfort niet beter. Wel zat ik op de lange vlucht tussen Dubai en Auckland naast twee anderen die ook alleen reisden, wat voor wat afleiding zorgde: een Britse vrouw van in de 60 (die haar nagels welgeteld 4 keer heeft gevijld, haar lippenstift 2 keer heeft bijgewerkt en mijns inziens ietwat was uitgeschoten met haar eyeliner en nota bene zelf aan het einde van de reis zei 'het maakt niet uit hoe mooi je je maakt, hoe dan ook je komt lelijk uit zo'n vliegtuig', hallo waar is die logica?) en een jongen uit Zwitserland die naar Brisbane ging voor een bijbelstudie, ik kan me ergere plekken bedenken om zoiets te doen. Na het landen begonnen mijn zweetklieren overuren te draaien toen mijn tas na 4 keer hetzelfde rondje tassen voorbij te hebben zien komen nog steeds niet op de band lag. Mijn relativeringsvermogen liet me echter niet in de steek en zowaar op een rustig geworden moment verschijnt daar zomaar mijn tas! Daarna moest ik alleen 'nog even' langs de paspoortcontrole en douane en deel 1 van mijn reis was succesvol afgerond. Daarna ben ik op zoek gegaan naar het hostel en heb ik mezelf snel onder de douche geparkeerd, waarna ik me naar de lokale supermarkt begaf om te schrikken van de hoge prijzen voor voor ons Hollanders goedkope dingen en de lage prijzen voor vers fruit, mmm! Uiteindelijk lekkere pasta gekookt met een Canadees meisje dat ik heb ontmoet hier in het hostel. Van slapen is tot nu toe nog niet veel gekomen, daar ga ik me nu (lokale tijd: 22.40 uur) maar eens mee bezig houden. De komende dagen ga ik Auckland verkennen en zaterdag begin met mijn busreis. Tot snel!

  • 05 Februari 2014 - 11:06

    Marloes Weel :

    Wauw Ilse, wat een gave reis ga je maken!
    Zelf ben ik net terug van mijn reis en nu mag ik jouw reis alweer volgen!
    Heel veel plezier! En ja het lijkt allemaal een beetje eng, maar na een week of 2 heb je het ritme goed te pakken hoor!

    Groetjes Marloes

  • 05 Februari 2014 - 12:36

    Willy Harmsen:

    Hallo Ilse,
    Wij wensen je heel veel succes op deze avontuurlijke reis!!! Ga niet teveel gekke dingen doen zoals Maurice, maar je zit ook in een heel ander land. Het mooiste land wat er is, zegt men. En men is diegene die er is geweest, Wel moedig hoor dat je dat helemaal alleen durft te ondernemen!!!
    groetjes Willy en Wim.

  • 05 Februari 2014 - 13:03

    Anne:

    Zusje wat leuk om nu al je eerste verslag te lezen. Zo te lezen was het allemaal wel erg spannend en vermoeiend! Ga maar lekker een beetje rusten maar vooral ook gelijk genieten, het is zo weer voorbij!

  • 05 Februari 2014 - 14:20

    Hans En Marian:


    Hallo Ilse,

    Wat fijn dat je al zo snel iets hebt geschreven. Gaf ons een geruststellend gevoel.
    De eerste hobbels heb je al overwonnen,gaat de rest ook vast lukken,
    Ga vooral eerst uitrusten en dan hopelijk volop genieten.
    Zo zie je, als je alleen reist maak je supersnel contact met andere mensen.
    Ik maak uit je verhaal op dat je je niet hebt laten bekeren door een jongen uit Zwitserland.
    En jezelf optutten is ook niet alles als je zo reist.Het verslag is leuk om te lezen.
    Ik heb een aantal zussen ook de site even door gestuurd.Zij zijn nl. super belangstellend.
    En je ziet Willy heeft al gereageerd.

    Wij ontfermen ons wel 'n beetje over Rogier.
    Ik heb hem al 'n paar keer gesproken.
    Lieve groeten van ons.

  • 05 Februari 2014 - 18:26

    Paps:

    Blij te lezen dat de reis, op een paar leermomentjes na, goed is verlopen en dat je veilig bent aangekomen. Ik vroeg mij al af wanneer het moment van genieten begint, bij vertrek op het vliegveld of bij aankomst in de eerste hostel....
    Wij wachten met spanning op de volgende avonturen en belevenissen.
    Groetjes en een dikke XXXX, Mams en Paps

  • 05 Februari 2014 - 19:28

    Eymeke:

    Wat schrijf je leuk! Wist helemaal niet dat je wegging, haha. Veel plezier en avontuur gewenst!

  • 05 Februari 2014 - 19:36

    Frans Van Keulen:

    Hallo Ilse,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. We bedoelen niet dat je dikker bent geworden, maar in de zin van het aankomen in een ander land. Sterker nog in een ander werelddeel. We vinden het geweldig dat we in 2 werelddelen nu een correspondent hebben. Vanuit Zuid-America en uit nieuw Zeeland worden we op de hoogte gehouden. Op zoek zijn we nog naar iemand die Afrika doet en iemand voor China. Maar nu alle gekheid op een stokje. We wensen je nog veel geluk en plezier toe.
    Alie en Frans van Keulen.

  • 06 Februari 2014 - 07:53

    Annelies:

    Hey Ilse,
    Wat leuk om al wat van je te lezen. Veel plezier met je avontuur!
    Groet Annelies en henk

  • 06 Februari 2014 - 10:31

    Riet:

    Hallo Ilse,
    ik vind het geweldig dat je deze reis in je uppie maakt. De verslagen van Maurice heb ik
    altijd met veel plezier gelezen dus dat ga ik ook bij jou doen.
    Ben benieuwd of jij ook het nodige gaat beleven.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes van Cor en Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 7875

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 08 April 2014

Mijn avontuur in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: